KTMB - The journey

Almost two months dah aku berhimpit dan berasak dalam train, every single working day pulak tue. Sebab dah bosan dengan traffic jam di Federal Highway dan kos perbelanjaan yang tinggi (Parking, minyak, toll) dan berat badan yang makin.... I've made my decision to change my lifestyle appropriately. After kira-kira, the only way for to reach office dengan cepat dan awal is to use public transportation dan yang paling dekat with my office is KTM or komuter. Memang dekat.. ibarat baling batu dari stesen pun sampai ofis... kalaulah.

Dengan usaha jaya nie, aku berjaya menjimatkan hampir RM150-200 sebulan. Tol tak payah bayar, minyak aku dah kurangkan, parking pun tak payah bayar sbb aku parking 'haram'.

Pagi-pagi aku dah pecut ke Stesen Seksyen 19 dan menapak kat sana pukul 7.30pg. Kalau lambat dari tu aku kena berjalan macam ribut sebab nak kejar waktu masuk keje.

Sampai opis dalam 20-30 minit je dan kalau bawa kete. kompem 1 jam. Kalau eksiden lagi hampeh. Federal Highway memang tak boleh pakailah...

Since guna train nie, berat badan aku pun susut sikit-sikit. Masa masuk keje pun cemerlang.. Azam taun 2011 kot. Dah makin tue.. berubahlah...

Ambik taim nak balik Shah Alam

Train ke KL dah sampai...aku punya train belum lagi.. Nie muka yg keletihan, sampai je rumah pengsan terus.. penat minda dan badan

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)