Posts

Showing posts from July, 2010

New Baby Gadget

Image
I just bought myself a new hand phone. Introducing Sony Ericsson S312. After working and saving for quite sometime, finally I should reward myself with new gadget, replacing my late hand phone that officially deceased. Welcome my beautiful darling and thank you friend for offering your phone in the midst of kepokaian. I will returning your phone later. Hand phone nie murah jak.... GRATEFUL!!

Story of my old hand phone, click here

Meeting Tun Dr Mahathir

Image
I met Tun Dr Mahathir Mohammed today, the fourth Prime Minister. Just a few minutes of glimpse , opportunity was taken under chaotic condition, definitely I managed to take a picture of him with me. Memorable moment, something to treasure for the rest of my life.


31

Image
Usia menganjak ke angka 31, menandakan sudah tiba masanya untuk lebih serius, fokus dan hidup lebih sihat. Kalau dilihat pada foto dibawah, penulis sudah kekurangan beberapa kilogram, hasil daripada mengamalkan pemakanan yang sihat.

Banyak situasi berlaku sewaktu menganjak usia matang ini. Tapi penulis harus belajar fokus dan belajar daripada semua yang berlaku. Learning making new friend too, learning to solve many thing own my own, pendek cerita, situasi barulah.

Gambar bawah nie is my birthday party kat my church. Celebrating my birthday with others, especially my twin, Debbie Sigar, Dr. Pozi Pilow, etc. (tak tau nama)

Tambah best lagi, ade orang belanja RM100 for my birthday. Thank you for your prayers and he said, you will received promotion soon, Jim. I am not aiming for that, I am aiming to do the best in everything I do.

Those were the days...

Image
Before Najib introduced 1Malaysia concept, we at East Malaysia have practiced this concept so long ago. This picture was taken 13 years ago. Multiracial classmate but we manage to live happily ever after and respect one another. Know our boundaries and others as well. West Malaysia... why so difficult?

6 Penyakit Rohani Dalam Gereja

"6 Penyakit Rohani Dalam Gereja"
Pdt.Gilbert Lumoindong

Resto Surabaya, Sunway With Ibu, Pak Mislan and Friends

Image
Sebelum Bapak Mislan dan Ibu Ayu pulang ke Surabaya, Indonesia. Kami sekawan telah pun merancang untuk membawa mereka makan. Bila, dimana dan dengan siapa yang patut kami bawa belum tau lagi. Tapi petang itu, selepas Ibadah Raya, kami nekad membawa mereka berdua menjamu selera di sebuah restoran Indonesia yang berada di Bandar Sunway.

Pada mulanya, kami ingin ke Restoran Ayam Penyet, lokasi yang biasa kami kunjungi. Tetapi penulis terpandang sebuah restoran yang baru berdekatan dengan Restoran Ayam Penyet, selang beberapa kedai sahaja. Penulis mencadangkan kami makan di Resto Surabaya.

Makanannya memang sedap-sedap belaka. Beza antara Resto Surabaya dan Ayam Penyet adalah rasa masakannya. Sajian yang kami nikmati lebih enak, kerana asal resepi Ayam Penyet memang datang dari Kepulauan Jawa dan bukan Batam.

Makan-makan di Grace

Senyum.. biarpun suasana restoran itu sedikit bingit. Ada kumpulan yang sedang membuat acara ulang tahun. kenapalah kami tak memilih untuk duduk di luar??
Sambil mena…

Kappoowww At Ps. Joe's Resident

Image
Apalah dorang buat nie? Tengok konsert Solo Sidney Mohede? atau tengok Kosert Akhir AF? Jauh panggang dari apilah kan... Muka semua siap serius... dahi tu mengerut... Tak boleh jadi nie... baik kita tanya dorang.... Oii, tengok apa tu?


Tak jawab aku ye? Setakat pandang tak ikhlas jer.... Nie yang tak puas hati... Jom kita tengok apa yang dorang seronok sangat tue...


Patutlah pon.... German lawan Argentina. 2/3 tetamu di rumah Ps. Joe nie penyokong Argentina, ngefanlah si Diego Maradonna tu...


Baik aku layan minah nie...

Grace dengan Arnab... Kita jadi Wonder Girls nak? eh.. Wonder pets lah....


Moral of the story, Argentina bukan setakat kalah tetapi dimalukan oleh German secara azab, 4-0. Ambik engko Maladona. You cakap musat....... lu cakap, klu itu Argentina menang, you mau bogel. Wah... sumpah lo... wa tatau mok tengok you bogel....


Hahahaha...1/3 penonton gembira sebab penyokong Argentina, terkedu kecewa...wakakakaa

My Classes - Info Clinic Programme

Image
These pictures was taken from the Info Clinic Programme I've conducted for the past month (June). Small number of students attended this programme, even thought I've promoted the event throughout the university. However, I received good response from my students and they gave we positive comments towards the content of my syllabus.

Its took me more than a week to build and develop such porgramme, which not only benefited the participants who have attendend this programme, but also adopting the skills and knowledge acquired during the learning and teaching process.

I will run a test in order to determine the result of my programme. I would like to know whether this programme is effective or not. Otherwise, modification and addition is much needed to improve the programme for future participant.



Soon Enough

Image
Menggapai awan.. ada gift paling hebat menanti