McDonald vs Burger Tepi Jalan

Berikut adalah cabaran burger antara dua darjat. McDonald yang femes dan burger tepi jalan cap Ramlee burger. Aku hairan kenapa burger tepi jalan lebih mantap, sedap dan murah berbanding McDonald yang sangat orang idam-idamkan ni. Aku pentingkan kepuasan berbelanja berbanding jenama. Bila lagi nak support produk tempatan yang mantap.

Double Spicy Chicken MdDeluxe

Price= RM6.++ (Belum lagi tambah tax)

Bun yang keras, ingredients yang tak sedap langsung, sauces yang kedekut. Biarpun di restoran yang berhawa dingin tetap tidak sedap. Bayar punyalah mahal belum lagi tambah air. Harap iklan jak yang gempak.

vs

Introducing our delicious (bias sdh) opponent at the end of the corner with 2 layers of beef slice, 1 layer chicken egg, mixtures of lettuce, tomato and cabbage, plus exquisite sauces made in Malaysia, with the combine weight of ____ g (tak sempat timbang ni, trus jak telan)

Double Beef Ding Dong Burger

Price = RM 3.80

And the winner is Double Beef Ding Dong Burger. Sedapnya sauce burger nie. Biarpun dibuat kat tepi jalan tapi sangat berbaloi. Sepanjang perjalanan aku daripada KL tadi, aku teringin nak makan burger. Aku beli kat Seksyen 2 tepi kedai 7 Eleven.

Sekarang ni, Malaysian Entrepreneur semakin kreatif menghasilkan burger yang berbeza dan unik, but still deliciously excellence. Tadi sempat aku korek produk terbaru, misalnya Benjo Highway (Eggs with onion, lettuce, cabbages and super delicious sauces), burger oblong kukus (untuk mereka yang jaga kesihatan), etc. Sah orang kita pun berdaya maju jugak.

Bertambah sedap burger tu aku makan bersama minuman Revive Isotonic, my favourite drink. Aku beli botol bersaiz 1.5 liter dengan harga RM3.90.

Combine price is RM7.70, tanpa perkhidmatan yang mengarut macam kat Pizza Hut, Seksyen 7.
100 Plus pun tewas...

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)