G-String.. Phewitt!! (September 18, 2009)


Sepatutnya Nothing Is Impossible makan malam di Asia cafe, Subang Jaya bersama Andy & Henry untuk merasmikan TV flat screen yang baru dibeli... bukan aku.. mereka tu. Disebabkan traffic jam yang sangat luarbiasa (yelah.. cuti raya kan dah nak dekat) mencari ilham untuk beriadah.Tengok movielah apalagi...

Aku sms semua nama yang timbul dalam benak fikiran ku..... "Nak tengok wayang tak..?"... SMS ku berbalas...""Sebenarnya kami dah beli tiket wayang , nak tengok wayang di Bukit Raja (Klang). 12 orang semua..." Amboi ramainya...

"Cerita apa?" "G-Force!! Show pukul 11.20. Ikutlah kami Jim." Segan pulaklah aku.. semuanya belia-belia.. aku ikut.. aku pulak jadi baliau (orang tua) "Tengoklah nanti..."

Akhirnya aku pun ikut mereka tengok wayang...Tapi aku duduk berjauhan daripada mereka.

G-Force cerita Walt Disney.. paham2 jelah...Tak payah sakit-sakit kepala nak fikir maksud yang tersirat dan tersurat.. Jelas...

Tapi terasa cerita ni terlebih pula effectnya.. exaggerate dari segi plot.. guinea pig and mole boleh buat all those human can do things....Anyway I enjoy watching.. Good for childrenlah.. no censored-censored...Tak payah risau nak tekup muka anak. Tak payah risau pasal logik atau tidak.. Cerita pun pasal Guinea Pig yang nak selamat dunia daripada ancaman mesin gila yang mencetus Global Warming dan nak prove dengan FBI yang Jabatan Haiwan juga boleh jadi agen.

Tapi mereka ni comel2 belaka

Plot : 5


Acting : 6

Cinematography : 8

Total : 3 bintang



Sebelum show mula tangkap gambar dulu..

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)