Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 20, 2009

I Am Officially Broke - Needs Donation & Charity

Best Blog Tips
Do anyone of you willing to give me money or at least a job? Being quite does not solve anything, if your friend is suffering... HELP!!



Lukas 4 : 16-30

Yesus Ditolak Di Nazaret

Luke 4 : 24
"I tell you the truth," he continued, "no prophet is accepted in his hometown.

Pernahkah anda mengalami situasi yang sangat mencabar seperti yang Yesus alami sewaktu Dia ditolak di tempat sendiri, tempat Dia dilahirkan, Nazaret? Kita pasti akan mengalami situasi seperti itu. Sewaktu anda lahir baru, orang yang menghargai anda adalah saudara kita di dalam Kristus. Manakala keluarga, kawan-kawan yang lama akan menolak kita kerna posisi kita yang baru. Saya pernah mendengar keluhan kakak saya yang berkata, "semakin dekat kita dengan Yesus, semakin jauh keluarga kita terasa". Benar saudara/i yang dikasihi di dalam Tuhan, keluarga kita pernah melihat kehidupan kita yang lama. Mereka tahu siapa kita dahulu, asal-usul kita, iaitu seorang yang berdosa seperti mereka. Namun, kerana kasih NYA kepada kita, kita dibebaskan dan dijadikan ciptaan NYA yang baru.

Apakah jawapan bagi persoalan tersebut? Keluarlah dari situasi tersebut untuk bertumbuh. Itulah keputusan yang saya ambil 5 tahun yang lalu. Keputusan yang sangat berat untuk orang seperti saya untuk jalani, meninggalkan keluarga, kesenangan dan kemudahan jika tinggal bersama keluarga, bukan kerana pengaruh sesiapa, cinta, peluang pekerjaan tapi jauh lagi daripada itu. Keputusan untuk bertumbuh sebagai orang yang percaya penuh. Syukur!! Tuhan begitu memperhatikan saya dan keluarga. Saya masih mampu bertahan biarpun orang datang dan pergi dalam kehidupan saya.