Shopping Adventure


This story is quite basi jugaklah. Berlangsung three weeks ago. Setelah dilanda kebosanan duduk di rumah, kaki ni aku heret ke The Curve, Damansara, merewang seorang diri dengan satu tujuan, dengan satu harapan.. Akedemi Fantasia!! Ape ke hal..

Anyway, aku plan2 dan bajet2 nak tengok cite Robin Hood lakonan Russel Crowe kat Cathay, Cineleisure. Lepas movie planing pulak nak menyukat kedai-kedai kat sekitar tue. Pusing-pusing sampai tak tau nak tengok ape, so aku singgah jap kat IKEA mencari ilham nak 'hias' rumah orang bujang. Syok meronda sekitar IKEA, mata aku terpandang lampu ajaib ni. Cukup berkenan di hati beta. Dahlah chantek.. murah pulak tue... Belek2 harge (boleh belek ke?), tengok cam mane ne aku nak aturkan kat bilik orang bujang nie. Dengan tekad aku beli jugak... Murah bang....

RM11.90 jer (D.I.Y. ok!!) Siap ade tempat on/off lagi

Taaddaa.... lawa kan?? Tak panas mcm lampu biasa...

Tak cukup dengan tue, aku pusing-pusing lagi sekitar IKEA sampai kaki aku naik penat. Ade benda yang aku cari... Tak suke yg takat chantek jer, tapi buat hiasan. Suka something yang praktikal, murah dan sedap mate memandang. Cuba tengok kat bawah nie, cuba teka?

Apelah yang ade lobang-lobang nie? Ni pun murah jugak....

Ni die, tempat letak plastik. Selalu aku letak plastik belakang pintu dapur, longgok dalam plastik besar. Tetamu selalu salah paham, diingat nye tempat buang sampah. Kejam!!

Maka inilah tempat letak plastik yang bernilai RM19.90. Murahkan!!


Sekian jer cite dari pakcik... Maaplah ye.. pakcik busy dengan benda baru.... tengah steadykan otak nie... Boleh Jim, boleh!!!

Eh.. lepas menyopping tu, aku gi makan kat food court dorang. Pesan Chicken with herb... (tak ingat namenye). RM9.90 jer.... Termasuk air... Begitulah shopping ala Jim... Bagi mereka yang tak tahan berjalan sila jangan ikut.

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)