Minggu Terakhir Melayani - Aku Sedih

Muka aku sedih


Nilah jadual pak cik...

Aku sangat sedih sebab semalam adalah hari terakhir aku melayani. Hampir 5 tahun lebih aku melayani tanpa henti, tak kiralah sebagai dancer, backup singer, hospitality, ketua untuk backup singer (ya ka?), MC, etc. Minggu lepas aku dapat jadual untuk semester tiga pengajian aku dan nyata apa yang aku elak berlaku juga, aku ada kelas hari khamis. Aku fikir mungkin boleh tukar kot? Tapi bila aku tanya member yang lain, semua kelas mereka ada yang bertindih. Bertindih sebab ada yang ambil Indipendent Study. Semua hari dah penuh.... ya dah penuh. Aku cukup malas bila senggang hari antara satu kelas dengan kelas yang lain terlalu jauh. Macam semester ni, kelas Measurement and Evaluation in Libraries dengan kelas Seminar In Knowledge Management jauh. Senggang 2 hari. Uhh... malas betul.

Tapi bila aku fikir balik... mungkin TUHAN ingin aku lebih fokus dengan dissertation aku. Aku dah tetapkan setahun untuk siapkan research aku dan tak nak extend semester... kalau boleh. Cukuplah 4 semester.

Last time, aku ada bincang dengan Sis Salifiah... Waktu jadual untuk team praise and worship keluar, aku hairan, semua dah diatur oleh Sis Alif, termasuk backup singers. Aku fikir mungkin ada sign ni... mungkin aku ambil waktu ni dengan satu benda dulu, dissertation. Aku tak kisah juga kalau buat tiga benda serentak.. aku boleh lagi... but GOD really want me focus on one thing.. one single thing........ Belajar pun melayani juga!!

I am going to miss the extended hours of waiting and practices during Thursday night. But for certain occasion I will try to make myself available.

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)