My Dad involved In Accident

Sekadar gambar hiasan


My dad involved in car accident last night while I am here busy with seminar. Collision with Kenari and fews motorcycle. Heart wrenching news!!! Aku tak sedar yang kakak aku call, sebab aku tinggalkan handphone aku dalam beg sebab aku tak suka diganggu bila buat kerja.
Kakak aku sms,"Susah amat aku call nuan. Abak accident belanggar enggau orang. Kereta teruk tapi iya ok. Udah discharge (Susah betul call awak. Ayah kemalangan belanggar dengan orang. Kereta teruk tapi dia ok. Sudah keluar daripada hospital)" Alamak!! Aku baru baca mesej tu sekitar 1.00 a.m. Kemalangan berlaku sekitar 8.00 mlm. Aduh.... Dia selamat? Selamat yang bagaimana? Tak cedera? Bahagian mana? Aku pulak habis credit... hujung bulan paham-paham jelah! Baru aku ingat, aku ada beli nombor baru. Takpa nanti aku call!! Tapi sekarang nie 1.30 a.m. Dia selamat.. syukur, syukur.. !! Doa aku selama ni agar Tuhan menjaga dia saat kami adik beradik berjauhan (especially me), Tuhan nyatakan. Saat kereta rosak teruk, ayah saya dalam kondisi yang tidak terjangka... Selamat!! Cuma calar-calar sedikit, lutut bengka dan terpaksa bertongkatlah. Pagi esoklah aku call.
Pagi ni aku call dia, tanya khabar dan lecture sikit. "Abak (Dad) awak ok?" "Itulah aku ni accident. Malam tadi aku pegi rumah #### (aku tak ingat nama), nak balik rumah Lolly. Berlanggar dengan Kenari cina dan dua motorsikal dekat junction nak masuk Taman Tunku." Aku tanya, "Siapa yang salah?" "Entahlah!? Aku tak pasti sapa yang salah!?" "ENTAH-ENTAH AWAK MABUK TAK? (He is still drinking)" " Tak.. tak aku tak mabuk" "Macam-macamlah abak nie. Condition Abak ok tak?" "Ok!! Tangan aku cedera sikit, kulit terkoyak, kena jahit, banyak darah, lutut bengkak". "Aku call Richie (abang aku di Kuching)", abak aku terangkan lagi. "Apasal abak call yang jauh, yang dekat tu (my sister, which is 5km from the scene)?" "Tu nombor yang aku ingat time tu (Sebenarnya abang aku call abak. Entah macam mana abang aku teringin nak call dia)" "Aku berkaki empat sekarang ni", Abak terangkan. "Kenapa pulak!!?" "Lutut aku bengkak. jalan guna tongkat Eddie dulu" Aku tergelak sedikit, teringatkan peristiwa brother in-law aku. "Apasal awak gelak?", Abak tanya. "Bersyukur, sebab Tuhan masih sayang dengan kita". Dia terdiam seketika.
Singkat cerita, I am glad to hear his voice. I am thankful that God is with HIM, taking care of him, while I am here serving HIM. Our prayers will become shield that constanly protects our love one. Jesus!! Now is his turn to know you better!!!

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)