BILA AKU DAH PENAT

Di hari2 kebelakangan, ini yang aku rasa!!


Aku tak tau nak buat mana!!

Aku sangat keletihan tetapi DIA memberi aku kesegaran

Ni yang sering buat!! Tugas utk Tanjung Malim tetap aku galas...

Exhausted!!! This is what I feel right now…. Dua bulan ni memang mencabar buat unit aku… penat teramat sangat! Last week aku tak datang church (23 November 2008) sebab nak kejar dateline yang aku bagi untuk bos. Syukur buat Yesus!! Selesai sudah… Sekarang ni aku kena kejar pula untuk buku Universiti Library & textbook untuk semester baru nanti. Aku umpama keldai yang dipaksa untuk membawa beban yg sepuluh kali lebih berat dari badannya sendiri. Tapi kerna tanggungjawab aku paksa diri juga… mesti boleh… Lelaki harus pegang pada janjinya… (Cehh!!) Ahad 30 November 2008, aku dah congak2 tak nak datang church jugak… tapi bila dah pikir… mana boleh!! Tanggungjawab aku untuk Tuhan juga harus aku jaga…

Lepas church aku balik cepat2!! Penumpang aku yang budiman pulak kelaparan… so aku kena bawa Seksyen 25 dan hantar balik rumah… Lepas tu aku terus ke pejabat dan melakukan kerja… dari pukul 8.00 mlm sampailah 11.30 mlm… Itulah aktiviti aku setiap hari!! Tapi syukur Tuhan gave me the answer I looking for.. utk tempoh beberapa minggu nie... HEBAT KAU YESUS!!!

Aku tak nak piker masalah lain… pandai2lah piker sendiri. Kalau aku cakap nanti aku pulak kena cakap balik… pikir secara matanglah… begitulah.. beginilah… itulah… inilah…!! Khotbah pastor Ahad tu memang tepat pada waktunya.. Sebiji dengan apa yg aku kongsikan dengan teman… I’ve felt HIS touch so heavy on me… I never felt that way before…. Macam satu batu yang di angkat daripada kepala ku… Sis Salifiah.. He truly understands apa yang kita sedang hadapi!!! Stay strong ok!! As long we have done our part as God wanted… and HE will provide the best for us!!

Tak sabar nak cuti ni.. sebenarnya!! Aku balik Kuching pada 8 Disember, naik Air Asia ke Kuching!! Akan menyambut Krismas di Kuching bersama family (my father, sister & nephews is coming down to Kuching) and return to KL from Miri on 4 or 5 January dgn MAS (tiket yang aku beli is RM143)

Banyak yang nak aku tulis, tapi untuk stok tahun depanlah ye….!! Chow!!! Gua pegi dulu…

Ehh!! kejap... jangan marah!! PERGILAH BILA WAKTUNYA TUHAN SUDAH SAMPAI UNTUK ANDA... PASTI BEROLEH KEMENANGAN!! saya sangat menghargai pengalaman bersama anda (kepada sesiapa sajalah) ;-P

Kena sambung kerja balik!!!

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)