UNITAR 8TH CONVOCATION @ PICC PUTRAJAYA 21-22 NOV 2008

UNITAR 8TH CONVOCATION @ PICC PUTRAJAYA 21-22 NOV 2008

Posing sebelum rehearsal bermula

Graduands Procession Committee (Aku & leader jer kumbang)

Bunga2 berposing sebelum proses tagging bermula 8.00 pm to 3.30 am

Procession team dgn baju batik (Ade gak guna robe...tp dah bagi balik!. Peluh busuk!!) Selepas berpenat lelah, tak cukup tidur, tak cukup rehat, kelam kabut sikit time mula2... tp we all memang all out time tu... huhuhu syukur gak!!

Lastly semua Committee (tak semue gak, sbb yg lain tgh berperang kat kaunter)

Nilah pengalaman aku kali kedua menjadi AJK Procession untuk Konvokesyen UNITAR. Tahun pertama 2006, kite buat kat Stadium Putra Bukit Jalil. Buat 2 hari penat betul.... pinggang sakit seminggu. Bayangkanlah dgn tidur yg tak cukup, kena prepare utk esok pulak. Tahun 2007 aku tak dpt join sbb dorang buat hujung tahun. So aku tak dpt merelakan diri nak join. Takat tolong dengar jer...

Tahun 2008, selepas selesai semester 1 melabuhkan diri, aku join Procession Committee bahagian Graduand bukan Main Procession sbb dorang nie lebih kpd VVIP (lecturers, Deans, chancellor, pro chancellor, guests.. etc.) Aku tak cukup ilmu lagi utk join dorng ni! Dorang ni semue biasenye takat managerlah. Tengok2 si Kam letak aku sbg runner dan card collector team up dgn Nuzha, Mazwin, Kak Lin n me. Aduh 1st time gaklah buat keje ni. Kelam kabut aku siot!! Tp aku doa... Tenangkan pikiran aku..n mengantuk giler. Time rehearsal memang hancus... sbb my team baru handle bende nie... mane card yg dipegang berterabur...sbb licin (sape cadangkan dorang laminate kad tu??) gelabah member semua.. kejadian lepas tu jadi lawaklah... Bila handover kad tu kat dean utk bace name pelajar... Bedah binti Soot... yg keluar jantan keras..... tak ke lawak. Kalau aku pun bengang jugak... Dahlah berabis duit belajar, time nak terima scroll.. Tamilselvan A/L Muniandy ... yg naik putih melepak muka Melayu. Nak terajang!!

Mlm tu my team panik entah ape2!! Tak tertidur langsung... Balik hotel (Puspanita kat Precint 10) dekat pukul 4 pg... tukar baju...terus landing atas tilam. Konon nak tidur....4.30 pg terbangun lagi... 5.00 pg terbangun lg. Sampailah pukul 6.00 pgi... Aku tanyerlah yg lain....Korang tidur ke..?? Hahahaaa.. same problem with me gak!! 6.30 mesti kat PICC Putrajaya. 7.30 pg leader tak mai lagi. Head utk acara dah mengomel... Leader awak mana? Budak2 kat luar dah tunggu... mcm2 mana flow korang ni...? gelabah lagi semue... ngaku jugak semue goyang sikit.... kene gertakkan!! Jim ko jage sane, nanti budak masuk... Rilek Syikin rilek... cool2.. Budak2 semue masuk... Aku pasang dgn senyuman.. Adik fakulti ape...??? Ikut saye... nanti saye tunjuk tempat

8.30 semue tak siap lagi..... Budak2 ni buat hal lah pulak. 8.30 patut dah start... Kerusi student tak penuh lagi!! 9.00 pg baru mula... mula dah... gelabah semacam... student seramai 1314...yg handle 15 org tak ke giler...!! Rilek2 Jim...rilek!!!

Time terima scroll dah nak mula... Budak2 PhD & Master sbg starter ceremony. Dah time line up... Aku tanye "Kat awak mane?" "Aduh kartu sya di dalam tas!!" Arghhh... Nak patah balik memang tak mungkinlah... team member terpaksa tulis name atas kertas... Otak aku dah celearu... name budak2 dah tunggang terbalik... kejadian yang tak diingin berlaku. Syukur aku cepat tenangkan pikiran balik...Lepas tu semua running ok... Fewhhh!!!


Time break 10 minit!! mak bapak pulak buat hal... dewan satu floor nie susah. Siap buat call, panggil anak nak bergambar.... Marah kaw2.. Awak nak pegi mana?? Aku tuding jari kat dia..Saya nak pegi kencing... tak tahan dah bang... Dgn muka seposen... Oklah... nak pegi sangatkan..?? Pegilah tandas tp jgn masuk lagi.... Patah balik jugak... nasib baik dgr cakap!! Tgk ade graduan yg terlepas nak ke tandas... Oiii duduk!!VVIP semue tak turun2 korang pulak mengada.... ingat tgk konsert ker...!! Ade siap bergambar dgn mak bapak... Oiii.. Nak bergambar tu lepas acara pegi bergambar puas2. Dah nak start nie.. tinggal 2 minit lagi... Siap AJK kite kene sindir dgn Ketua acara... Tolong jage protokol...!! menyinge lah smue.. sebelum kite kene marah.. baik basuh dulu students nie...


Last sekali... Grup terakhir Diploma Food Servie... Oii grup terakhir tu... tepuk kuat2 skit nyer...!! Aku pulak yg cadangkan... Tepukkan paling gemuruh... hahahahaaa....

Penatnye tak terkate... budak2 yag tersalah sebut name...siap cari... kenape name aku salah tadi.... dgn slang Sabeh nyer (saje je...??!!!) Aku buat muka konfius... dan berlalu pergi.. mengomel sakanlah die. Minta maaflah semue... Bende mcm ni memang berlaku... Semue yg tersilap tu maaflah yer....

Hantar Kak Maizatul n Farah... ke ofis! Sampai rmh dlm pukul 4 ptg... aku landing baik punye sampai mlm... lepas tu makan....sambung lagi tidur sampai 11 pagi (esoknya tu) mandi... lepas tu ke opis buat keje... sampai 10.30 mlm.......... penat.. tapi best.......

Popular posts from this blog

Majlis Ofis Tertutup (October 16, 2009)

PRAY FOR THE HEALING WATERS

Seminar Praise and Worship, “Leading In Power Worship” (June 19, 2010)